vrijdag 19 september 2008

China reis gaat niet door

Normaal begeleidde ik dit jaar een reis naar Yunnan (China) maar de Olympische Spelen staken daar blijkbaar een loopstokje voor. De Olympische gedachte kwam niet op bij eventuele deelnemers.
Omdat ik bestemmingsverantwoordelijke ben voor Jordanië bij Joker besliste ik om een extra reis in het leven te roepen.
Ik moest dringend terug naar Jordanië. Het was te lang geleden en ik had nog steeds geen digitaal fotomateriaal.
Telkens een andere Joker-groep terugkwam van Jordanië kreeg ik steeds weer de opmerking dat ze mij ginder misten. Dus de keuze was vlug gemaakt. Eindelijk terug, terug naar een fascinerend land met een prachtige natuur, een enorme historische achtergrond. Ik raak er gewoon niet op uitgekeken. Iedereen die terugkomt zegt hetzelfde: dit hadden we niet verwacht van Jordanië. Dit is dan ook mijn drijfveer om steeds terug te keren: mensen laten kennis maken met dit kleine land gelegen in een regio die we toch wel 'licht ontvlambaar' kunnen noemen.
Het wordt een terugzien met oude bekenden zoals Abu Khaled, Khaled de chauffeur, Nabil uit Dana... een terugzien van Wadi Mujib, Wadi Rum , Dana, Kerak, Petra...
Maar het wordt ook weer een reis met 9 onbekenden...een verhaal van 9 individuen

Geen opmerkingen: