vrijdag 19 september 2008

De voorbereiding

Van zodra je de vertrekvergadering gehad hebt en de verlangens kent van de groep start je met de eigenlijke voorbereiding. Trekkings moeten vastgelegd worden, eerste hotelletje bespreken en afspraken maken voor afhaling op de luchthaven...
Al vlug heb ik gemerkt dat Jordanië - sinds Petra een van de 7 moderne wereldwonderen geworden is - druk bereisd wordt. Verschillende trekkings in Wadi Mujib en Dana waren al maanden volboekt. Zo leer je alweer bij en neem je beter van maanden op voorhand een optie (als ze dit al willen) op een bepaalde trekking en hoop je dat uw groep hiermee akkoord gaat. De Malaqi trail was reeds weken volgeboekt. Dus wordt het uitkijken naar andere alternatieven. Momenteel ben ik volop aan het onderhandelen voor de Mujib Trail of Mujib Canyon trail. Maar hierbij moet ook worden rekening gehouden met de rest van het reisplan.
Mijn chauffeur - goeie ouwe vertrouwde Khaled - heb ik ondertussen vastgelegd en gisteren tot laat in de avond gesproken in een conferncecall met zijn neef Khaled, die in England woont en blijkbaar nu voor Man United werkt. Neef Khaled is al een paar keer bij mij komen logeren en is als een broer. Ik moet dringend zijn positie binnen Man'U misbruiken en wie weet kan ik binnenkort wel een wedstrijd gaan volgen.
Voor de rest heb ik nog niet te veel reservaties gemaakt. Behalve dan voor onze trekking die we starten vanuit Dana naar Wadi Musa. Hier werk ik samen met Nabil al-Nawafleh. Schitterende kerel die ook het Dana Towerhotel uitbaat. Telkens weer slaagt hij er in goede kwalteit af te leveren. Zijn trekkings zijn heel goed, zeker wanneer kleine Ali de tocht begeleid. Dit wordt weer genieten. Alleen hopen dat het weer goed meevalt.

Geen opmerkingen: